Castraveti in otet / Pickles

Reteta facuta anul trecut in iulie. Testata si aprobata, mai am inca 2 borcane si sunt impecabile.

M-am inspirat de la aceasta reteta , am eliminat numai zaharul (puneti 2 linguri/litru de lichid daca
doriti). Alte retete de muraturi; conopida, varza, rosii aici.


Ingrèdients:

  • 3,5 kg de castraveti proaspeti
  • 1 litru otet alb 6°C
  • 2,5 litri apa
  • 1 lingura cu sare groasa pentru fiecare litru de lichid
  • boabe de piper de Sichuan (mustar daca aveti)
  • rondele de ceapa -2 cepe
  • foi de dafin
  • 6 catei de usturoi
  • frunze de busuioc ( optional )

Mod de preparare:
Spalam borcanele si le uscam in cuptorul cu microunde.
Spalam castravetii in apa rece si indepartam capetele.
Intr-o oala mare punem la fiert lichidul pentru conservare ( otetul si apa ) impreuna cu sarea, o lingura cu boabe de piper si 6-8 foi de dafin.
Punem in fiecare borcan  2-3 rondele de ceapa , 1 foiae de busuioc si usturoi taiat .
Cand lichidul a dat in clocot scufundam castravetii in acesta si-i lasam 2-3 minute pana-si schimba usor culoarea.

Scoatem castravetii din oala si ii asezam in borcane astfel incat sa incapa cat mai multi.
Cei mici i-am pus intregi.
Cei mari i-am taiat si i-am pus  bucati .


Turnam lichidul fierbinte acoperind in totalitate castravetii.
Inchidem bine borcanele si le intoarcem cu capacul in jos.
Le las o noapte si le-ntorc a 2a zi. Le puteti acoperi cu  prosoape groase.
Depozitam borcanele in camara sau beci.

Castravetii se pastreaza foarte bine peste iarna , se mentin crocanti si sunt foarte gustosi.
Mi-a ramas saramura cam pentru 1 kg de castraveti.
Am facut gogonele in otet- 3 borcane de 800 gr.

Pastrati borcanul la rece dupa deschidere.
Foarte buni !

imprimati print

Toate retele mele keto, low carb -aici .

recette en français ici