Iaurt grec de casa la deshidrator (natur si cu fructe uscate)

Ce mult mi-a placut !

Este o premiere pentru mine iaurtul de casa.
Imi place mult sa fac branza de vaci si voi face si iaurt acum.
Foarte usor de facut: am facut 2 variante natur si cu fructe uscate.
A iesit cremos si delicios.
Pentru a-l face am utilizat 100 gr de iaurt grec cumparat de calitate.



Ingrediente:
1 litru de lapte semidegresat
100 gr de iaurt grec

facultativ:
1 lingura indulcitor natural Stevia  
3 linguri de fructe uscate 

Mod de preparare:
Trebuie ca laptele sa fie la temperatura camerei . Scoateti iaurtul din frigider 30 de minute inainte.
Amestecati bine laptele cu iaurtul grec.
Daca vreti un iaurt natur, este gata varsati in verine/borcane.
Am facut 2 portii natur, in restul de compozitie am adaugat indulcitor si fructele uscate taiate bucatele.

Varsati  in verine/borcane.
Puneti la deshidrator si programati o temperatura de 50°C.
Lasati 6 -7 ore (borcanelele mici 6 ore cele mai mari 6 ore jumatate-7 ore).
Scoateti, lasati sa se raceasca bine si dati la rece minimum 3 ore.
Am inchis borcanele si le-am consumat intr-o saptamana.
Iaurturile de casa se pastreaza in jur de 10 zile la rece.
Reteta video in franceza aici:





recette en français ici